Inför vistelsen
obs
- Endast bokade besök kan tas emot.
- Hankatt måste vara kastrerad.
- Honkatt får ej vara dräktig.
- Katt yngre än 6 månader tas ej emot.
för att underlätta omställningen för KATTEN, ta med:
- Foder som katten är van vid.
- Liggdyna/fäll som ”luktar hemma”
avtal, intyg & vaccination
- Skriv ut och fyll i inackorderingsavtalet hemma och lämna vid ankomsten. Viktigt att det finns en kontaktperson (se info nedan).
- Ta med och visa upp vaccinationsintyg.
- Kontrollera att din katt är vaccinerad, inkl kattpest, och har ett fullgott skydd.
- För oförsäkrade katter skriver vi ett separat avtal här på plats.
tider för hämtning och lämning
Vi kommer tillsammans överens om ett klockslag för hämtning och lämning. Antingen någon tid på fm mellan kl 9:00 och 12:00, eller på em mellan kl 15:00 och 17:00.
Det är viktigt att hålla tiden som bestäms, annars störs verksamhetens rutiner då väntetid kan uppstå. Djurens rutiner går i första hand!
betalningsvillkor
Betalning sker alltid i förskott. Hela betalningen måste vara betald och bokförd på pensionatets plusgirokonto senast en vecka innan bokad vistelse. Om betalning inte inkommit i tid avbokas platsen och erbjuds till annan gäst.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att vägra ta emot katt/katter om betalningen inte är gjord enligt ovan.
Vid AVBOKNING som sker senare än en vecka före bokad period görs ingen återbetalning. Hela beloppet kan dock återbetalas vid styrkande med veterinär- eller läkarintyg.
Om kattägare väljer att lämna katt senare eller hämta tidigare än avtalat görs ingen återbetalning.
Katt som inte klarar av att anpassa sig till pensionatsvistelsen (som t.ex. visar aggressivitet eller av andra orsaker inte kan anpassa sig till vistelsen) måste hämtas snarast av ägare eller kontaktperson. I det läget görs ingen återbetalning.
Hämtas inte katten/katterna på avtalat datum debiteras dubbel avgift för varje påbörjat dygn.
sjukdom/smitta
Skulle pensionatet drabbas av smitta som gör att det måste stängas återbetalas hela beloppet.
Blir katten/katterna sjuk och efter veterinärkontakt måste åka hem, återbetalas hälften av inackorderingsavgiften för den tid som återstår av vistelsen.
Skulle katten bli sjuk och vi inte får kontakt med kattägare eller kontaktperson så gör vi vad vi anser bäst/kontaktar veterinär. Vid akut situation uppsöker vi veterinär omgående och söker ägare eller kontaktperson under tiden. Kostnader debiteras kattägare. Det är mycket viktigt att ha en kontaktperson som är införstådd med vad det innebär.